Bergbanan
Bergbanan på Lugnet byggdes till Skid-VM 2015. Idag delar nyfikna turister banan med cyklister som vill slippa trampa till toppen av berget.
Bergbanan
08.00 - 21.00
Så här fungerar bergbanan
Bergbanan är obemannad och fungerar som en hiss. Tryck på knappen så kommer den och hämtar dig. Det får plats 4-6 cyklister varje tur och det tar bara några minuter upp till toppen. Det är enkelt att köra på och av cykeln på bergbanan.
